Plaça Lluís Companys

Remodelació amb el Ramon Gasull

Fotos del Carles Cubos

La proposta transforma la Plaça Lluís Companys d’Alcover en un espai cívic autònom i expansiu de nova centralitat.  Enllaça la Vila Closa amb l’Eixample,a través d’una experiència espacial ressonant amb la morfologia del centre històric, però amb llenguatge contemporani, obert i fluid.

Manté el centre com una generosa esplanada de sauló -espai d’expressió lliure i possibilitat-i introdueix cinc peces topogràfiques perimetrals, pentagonals, que generen subplaces, recorreguts i zones de joc, alhora que milloren les condicions per al nou arbrat.

La plaça es redefineix amb un diàleg entre l’escultura monumental existent, la nova pèrgola i l’escenari – espai d’aigua, diversificant els focus i donant protagonisme als espais intersticials. La vegetació es treballa des d’una lògica dinàmica i estacional, multiplicant la superfície d’ombra, amb recollida d’aigües per reg i alta permeabilitat. Es formalitzen les vores amb recursos arquitectònics multifuncionals; murs, grades i talussos com a arguments lúdics, verds i  i d’estada.  El projecte s’alinea amb els ODS, promou la sostenibilitat, redueix l’efecte illa de calor i s’ha desenvolupat amb criteris inclusius, amb atenció a l’accessibilitat i un procés participatiu que en reforça el caràcter comunitari.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscriure's

Si vols rebre un avís quan hi hagi novetats.

Join other followers: